Možnost nákupu s náhradním plněním se týká veškerého zboží v nabídce eshopu Vtools.cz.

Co je to náhradní plnění a jednoduše o legislativě

Zaměstnavatelům zaměstnávajícím více než 25 zaměstnanců v pracovním poměru je podle § 81 odst. 1 zákona o zaměstnanosti uložena povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením ve výši 4% povinného podílu na celkovém počtu jejich zaměstnanců.

Při nesplnění je možné:

1. tyto osoby nezaměstnávat, ale odvádět za ně státu 2,5násobek průměrné mzdy za rok

2. odebírat výrobky nebo služby od organizace, která zaměstnává více než 50 % zdravotně postižených

3. nebo kombinovat obojí

Pokud je ve vaší firmě nereálné vytvořit takzvané chráněné pracovní místo pro člověka s handicapem, podle zákona máte několik variant:

1. využijete náhradní plnění třeba od Vtools s.r.o.

2. odvedete stanovenou částku do státního rozpočtu,

3. zaměstnáte více osob s nižším stupněm invalidity

4. nebo zkombinujete výše uvedené způsoby.

Náhradní plnění v konkrétních číslech

Pro rok 2024 byla vyhlášena průměrná mzda (vypočtená Českým statistickým úřadem za 1 až 3 čtvrtletí roku 2023) ve výši 42 427 Kč. Právě s touto hodnotou je počítáno pro výpočet  na rok 2024.

Počet zaměstnanců 500

Povinný podíl zaměstnávání OZP (dříve ZPS) 4 %

Povinný podíl zaměstnávání OZP (ZPS) v přepočtu na celkový počet 20

Průměrná měsíční mzda 2023 (I.-III. Q) v Kč 42 427 Kč

V případě, že nesplníte povinný podíl, je společnost povinna zaplatit státu 2,5 násobek průměrné měsíční mzdy za 1 zaměstnance OZP 2,5 x 42 427 = 106 068 Kč

V případě, že nesplníte povinný podíl, je společnost povinna zaplatit státu (v přepočtu na celkový podíl OZP) 20 x 106 068 Kč = 2 121 360 Kč

V případě náhradního plnění je roční odběr služeb či zakázek 7 násobkem průměrné měsíční mzdy za 1 zaměstnance OZP 7 x 42 427 = 296 989 Kč

V případě náhradního plnění činí roční odběr služeb či zakázek (v přepočtu na celkový podíl OZP) 20 x 296 989 = 5 939 780 Kč

 

Díky partnerovi pro náhradní plnění jsme vytvořili jednoduchý systém, jehož pomocí náhradní plnění či jeho části pro svou společnost snadno zajistíte. Navíc bez zbytečných starostí, dodatečných smluv nebo obav o záruky a reklamace.

Celý proces se skládá z těchto kroků:

1. Náhradní plnění se týká veškerého zboží z nabídky eshopu www.vtools.cz. Abyste u objednávky službu náhradního plnění využili, stačí do poznámky napsat „Náhradní plnění“.

2. Náš eshop vám dodá zboží podle objednávky.

3. Partner Vtools s.r.o. (www.vtools.cz) vám zašle fakturu. Jedná se o společnost Linnet eu s.r.o. Toto je zavedený postup, který využívá mnoho společností napříč republikou a vzájemně si tak vypomáhají.

4. Vše ostatní, tedy záruky, reklamace apod., řešíte s naší firmou Vtools s.r.o. Není nutné uzavírat jakoukoliv smlouvu.

Aby bylo náhradní plnění z pohledu státu v pořádku, je důležité dodržet postup, který stanovuje zákon o zaměstnanosti:

„Dodavatel může náhradní plnění dodat odběrateli pouze v případě, že nejpozději do 30 kalendářních dnů od jeho zaplacení vloží údaje do elektronické evidence vedené Ministerstvem práce a sociálních věcí.“

V praxi to znamená, že vaše firma může získat od Vtools s.r.o. náhradní plnění, pokud její partner pro náhradní plnění:

zaměstnává více než 50 % lidí se zdravotním postižením

a do 30 dní od zaplacení vloží údaje o transakci do evidence Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.

Náhradním plněním tedy:

nakoupíte potřebné zboží, nářadí nebo nástroje

jednoduše vyřešíte zákonnou povinnost

ušetříte na odvodu do státního rozpočtu

nepřímo podpoříte zaměstnávání OZP osob

a také pomáháte zaměstnavatelům, aby lidem s handicapem poskytovali dobré pracovní podmínky.

Pokud potřebujete vyřešit náhradní plnění nebo se na cokoliv zeptat, zašlete nám e-mail na info@vtools.cz nebo zavolejte na telefon 777 808 944.

Probíhá načítání...